Etiketler

, , , ,

“Biliyorum…
Mutlak bir imdat çağrısı bu muhakkak. “

Aşiyan mezarlığına gelip su dökmedim güvercin yuvalarına. Ve içkiler içip parodiler bağırmadım ardından. . Seni bileydim 60’larda, ne yapar eder erken doğar, otostopla çıkardık Avrupa turuna. Beraber yatar akıl hastanelerinde ve belki bende kanser olurdum sen gibi. Göğsümden; en yaralı yerimden. Olmadı, geç, ama yemin ederim çok geç tanıdım seni. “Çocukluğun soğuk geceleri”nde olmasa da, belki, kudretle muhtemel “Yaşamın ucuna yolculuk”ta. Gamlı Prensesim. Sen öldükten sonra doğdum ama, Sen söyledin söylenecekleri. Seninle Pavese’nin, Kafka’nın, hiç tanımadığım Svevo’nun yolunda yürüdüm. Seninle o marangoza gelip şarap şişelerinden mumluklara baktım. Gri binalar ve soğuk şehirlerde yürüdüm. Alman komşuna küfürler ettim. Heykel gibi durdum. Güçlü, iktidarlı. Seni özledim. O yakışıklı İtalyandan beri. Berlin’den, duvarlardan, parmaklıklardan beri. 86’da öldün diyemem sana, 43’ mutlaka. İçeydik beraber, sen ben ve birde senden abim bildiğim hayalet Oğuz’la.

Geç gelmişim yaşamamaya. 80’lerde gömülseydim, belki Fatih’te beraber görürdük balkonda.

Seni dinlerken, senin o koca resmine, yanaklarına ve gözyaşlarının yollar yaptığı yanaklarına dokunurken koca bir kartonda, içimde kırmızı karanfiller döner yeşil fındık ağaçlarına, ve gülümser yamaç aşağılara, falezlerden tırmanırdı birkaç atmaca.

Seni yemin ederim çok geç tanıdım, Gamlı Prensesim.

Bu yıllarda, kıymetini bilen yok. Şimdilerde herşey çok arabesk. Şimdilerde herkes acı çeker oldu senden sonra. “Bir intiharın izinde” yazmasam da, hatta başka hiçbir şey okumasam da, sana gerçekleri söylüyorum; inan bana korkumdan değemedim sana, daha fazla. Sana dökerken ince sızı meyilli ölümümü sigaralar sönüyor bağrımda. Yanık, korkak, sıcak.

Sana sarılmakta vardı bu hayatta, belki yüzüne, gözüne öyle bir gülümserdim ki, ne sen ölürdün bir şubat akşamında, ne ben inkar ederdim allahı kitabı bu ağustos sıcağında

Şayet ki sen cehennem denen kült romanda, yanmaktaysan kömür kömür, az kaldı gamlı prensesim, güzel, derin bakışlım. geleceğim oraya..

