Bazı anlar, doğası gereği –diğer anlıklardan başkadır.

Onlar, -yani anlar- zaman mefhumunun herhangiliklerleriyle biteviye iştigaldir. Anlar olur bitmez. Anlar olur yetmez. Anlar fizik kurallarıyla anlatılamaz. Küçük bir dairenin üzerinde dönüp duran iki çubuk, dönüp duran küçük bir dünya, dönüp duran küçük bir ay, dönüp duran herhangi bir şey zamanı ifade etmez. Zaman dönmez.

Bazı anlar, doğası gereği –diğer anlıklardan başkadır.

Sebepsiz bir kavga, sebepsiz bir aşk –sebepsiz bir isyan. Ve gayet tabi tüm düzgülerin dışına çıkılmasına sebep olacak kadar zaman. Sebepsiz aşklarda, en az kavgalar kadar şiddetlidir. Şiddetin rasyonel bir mantığı olmadığı gibi, zamanında mantıkla bir ilişkisi yoktur. Zaman mantık dışıdır, mantıklı bir sebep doğurması beklenemez. Mantık, görgül bilgilerin zamanla aktarımıdır, bu, zamanın mantıklı olduğu anlamına gelmez. Zira, mantık kurgusaldır, zaman ise değil. Mantıkla-zaman ilişkisi sekteye uğrayabilir. Düzen toplumlarında bu bir problemdir.. Tasarlanmıştır. Yada diyelim ki toplumun istediği uygun adımlılıktır, bunu bekler (…)

Reklamlar