İşte insan böyle kontrolü kaybediyor bazen. Oysa güzel planlar, güzel hayaller kurarak, ~olmaz, denilenin, sanılanın nasıl da basite indirgenerek aşılabileceğini düşünerek başlamıştım konuşmaya.

Kimi sözcükler göründüğünden, duyulduğundan daha zordur. Söylemek gibi kolay değil. Mesela insanın aldatıldığını duyması, kandırılması, hiçte hoş olmayan küfürler işitmesi, öyle birden havaya, suya, toprağa karışıp yok olmuyor ne yazık ki. Bu yüzden geçmişi konuşup durmak, geçmişle bugün tekrar buluşmak, küçük sırlarımızın giderek gün yüzüne çıktığı günah çıkartma ayinlerini pek de sevmem. Aslında çoğu kez, -yani beklenenin aksine- sağduyu dolu bu gerisin geriler gönençli bir geleceği bize vâr etmez. Burada bir yanılgı vardır.

Ben insanların zamanla değişeceğine inanırım. Henüz ispatlamış olamasam da, bu zaman miktarının değişkenliğindendir. İnsanlar değişirler. Buna böylelikle inanmak istiyorum.

İnandığımız şeylerin istatistiki bir karşılığı yoktur. Neden inandığımız, ne kadar inandığımız açıklanamaz. Bir yerlerde inanmaya başlarız.. En büyük yenilgiler de böyle yaşanır.

İşte o büyük yenilgileri yaşamadan hemen önce, tam da o moment henüz kırılmamışken, inancın en kuvvetli ânına denk gelir. O sâtıh, varlık ile yokluk arasındaki perde, sanki gözlere çekilmiştir. İnanç böyledir, gör edemez.

Sıradan insanlar gibi benim de inandığım bazı şeyler vardır. İlk inandığım şeyin ne olduğunu kesinlikle hatırlamıyorum. Bu yüzden seksten farklı bir şey olduğuna eminim. Tabii teorikte.

(İnanç da, en az iki kişi arasında karşılıklı paylaşılmalıdır. Tek taraflı bir inanç palavradır. Üzgünüm çocuklar, tanrı da bize inanmıyor.)

Aslında her şeyi kolaylıkla anladığım sayılmaz. Kimi zaman zorlanmıyor değilim. Fakat itiraf edeyim, Ay’a çıksam söyleyeceğim ilk şey, buradan da bir boka benzemiyor! olurdu. Sıkı dur karşı defans, bu bir tehdittir.

Fransız şairlerin poetik zamazingolarında bu konu hakkında tam olarak ne dediklerini bilmiyorum. Ama, hüsrânın her dilde bir karşılığı olduğundan eminim.

Ne demiyorduk.. demiyorduk. de. yoruldum galiba.

